Bebe
Bine ai venit!

Ne-am mutat cu tot cu activitati, jucarii si concursuri in casuta noua:

http://www.bebelogic.ro/index

Te asteptam cu drag!

CONTACT Bebelogic

Candle & Style - Lumanari deosebite

Portal - Jucarii educative

Facebook
Google
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Bebelogic on Facebook
Bebelogic Jucarii Din Lemn






Standarde de invatare si dezvoltare pentru copilul intre 5 si 7 ani

Pagina 2 din 2 Înapoi  1, 2

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Respectarea diversităţii

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 12:55 am

Standard 7: Copilul ar trebui să fie capabil să manifeste respect faţă de deosebirile dintre oameni.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
97. Manifestă atitudine pozitivă şi echidistantă faţă de toate persoanele din mediile familiare, indiferent de caracteristicile fizice, sociale, profesionale, culturale ale acestora.Sugeraţi-le copiilor ideea că fiecare persoană merită să fie tratată cu respect şi bunăvoinţă. Selectaţi modele pozitive de atitudine şi atrageţi atenţia copiilor asupra acestora.
98. Respectă drepturile altor persoane, copii şi adulţi.Relataţi-le copiilor despre drepturile proprii şi drepturile altor persoane, amintiţi-le despre necesitatea respectării drepturilor altor persoane.
99. Participă cu plăcere la activităţi cu caracter intercultural.Pregătiţi, cu diferite ocazii, împreună cu copiii, surprize pentru persoanele de altă cultură, etnie sau cu nevoi speciale, atrageţi atenţia copiilor asupra emoţiilor pozitive trăite de cei care au sărbătorit împreună cu ei şi au simţit că fac parte din aceeaşi comunitate.
Audiaţi cântece şi prezentaţi imagini ale diverselor popoare şi ţări. Arătaţi interes pentru cunoaşterea caracteristicilor altor culturi şi a frumuseţii acestora.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Dezvoltarea conceptului de sine

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:02 am

B. Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională

B.2. Subdomeniul: Dezvoltarea emoţională

B.2.1. Aspect specific: Dezvoltarea conceptului de sine

Standard 8: Copilul ar trebui să fie capabil să demonstreze cunoaşterea însuşirilor proprii.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
100. Cunoaşte informaţii cu caracter personal (numele său, al părinţilor, al rudelor apropiate, al educatorilor, adresa de la domiciliu, date biografice).Adresaţi-vă copiilor pe nume şi cereţi-le să se adreseze unul altuia pe nume. Folosiţi jocuri pentru a memoriza numele celorlalţi.
Propuneţi-le copiilor să realizeze desene despre ei, despre familie, despre locul unde locuiesc etc.
Propuneţi-le copiilor să realizeze interviuri între ei, în care să se prezinte.
101. Caracterizează aspectul său exterior.Încurajaţi copiii să-şi examineze şi să-şi caracterizeze verbal exteriorul, să se autocaracterizeze după gen şi vârstă; după preferinţe, interese. Propuneţi-le copiilor să-şi facă, dacă doresc, autoportretul.
102. Cunoaşte abilităţile sale, ce poate să facă.Încurajaţi copiii să descrie propriile acţiuni, pe cele ale copiilor în general; discutaţi despre ce poate face fiecare din ei. Jocul „Să facem cunoştinţă”(copilul se prezintă, povesteşte despre sine).
Propuneţi o lucrare colectivă, la care fiecare copil să spună cu ce poate ajuta, ce poate face, cu ce poate contribui.
103. Îşi cunoaşte preferinţele personale în privinţa activităţilor, a persoanelor, a obiectelor, a mâncării.Propuneţi-le copilului să-şi aleagă activităţi în sala de grup, reflectând la ce poate face mai bine şi ce preferă; discutaţi individual şi în grupuri mici despre preferinţele copiilor. Convorbiri pe teme „Activitatea mea preferată”, „Locul meu preferat”, „Jocul meu preferat” etc.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Dezvoltarea conceptului de sine

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:17 am

Standard 9: Copilul ar trebui să manifeste satisfacţie pentru propriile reuşite şi încredere în sine.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
104. Are o imagine pozitivă despre sine.Pentru formarea imaginii pozitive menţionaţi succesele copiilor, apreciaţi eforturile lor. Consolidaţi imaginea pozitivă prin evidenţierea calităţilor copiilor, a faptelor bune pe care le fac, a reuşitelor lor.
Propuneţi-le părinţilor să facă acelaşi lucru.
Propuneţi-le copiilor exerciţii de autoevaluare a succeselor, de evidenţiere a propriilor abilităţi.
105. Îi oferă satisfacţie faptul că adultul observă reuşitele lui.Observaţi permanent copiii şi progresele pe care le fac. Găsiţi ocazii pentru a lăuda copiii. Menţionaţi eforturile depuse pentru a obţine un rezultat mai bun. Expuneţi lucrările copiilor de fiecare dată când le realizează. Apreciaţi-i şi în faţa părinţilor lor.
106. Îşi exprimă liber ideile şi opiniile sale.Încurajaţi copiii să-şi expună ideile şi opiniile în diverse situaţii cotidiene. Apreciaţi contribuţiile lor.
Valorificaţi-le. Dezvoltaţi, nu criticaţi opiniile copiilor.
107. Se implică cu încredere în activităţi şi relaţii noi.Susţineţi copilul când acesta încearcă să facă ceva nou, când vrea să realizeze ceva independent sau găseşte o soluţie bună în interacţiunea cu alţi copii.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Dezvoltarea autocontrolului

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:22 am

B. Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională

B.2. Subdomeniul: Dezvoltarea emoţională

B.2.2. Aspect specific: Dezvoltarea autocontrolului

Standard 10: Copilul ar trebui să fie capabil să îşi controleze propriile emoţii.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
108. Aşteaptă înainte de a acţiona în anumite situaţii.Organizaţi jocuri cu mişcare la semnale; încurajaţi copiii să-şi amâne realizarea dorinţelor pe un timp.
Susţineţi şi încurajaţi copilul să se gândească înainte de a face o acţiune („Eşti sigur? Te-ai gândit bine?”).
109. Respectă regulile de joc şi de conduită în medii diferite.Explicaţi şi exersaţi regulile de joc şi de conduită în situaţii potrivite din cotidian. Implicaţi părinţii pentru a susţine memorizarea regulilor şi aplicarea lor în afara instituţiei preşcolare.
110. Îşi poate controla emoţiile negative şi impulsive.Discutaţi despre emoţii pozitive şi negative, apelând la experienţa copiilor, a personajelor din operele de artă. Insistaţi asupra consecinţelor exprimării acestor emoţii.
111. Poate trece intenţionat de la o activitate la alta.Inventaţi şi propuneţi-le copiilor ritualuri de trecere de la o activitate la alta; propuneţi-le să inventeze ei ritualuri, semnale, cântecele etc.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Dezvoltarea autocontrolului

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:27 am

Standard 11: Copilul ar trebui să demonstreze responsabilitate personală.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
112. Are grijă de obiectele personale.Exersaţi copiii să diferenţieze obiectele personale de cele ale altor copii şi de cele colective. Exersaţi cu copiii acţiunile de aranjare a hainelor, jucăriilor, obiectelor de desen, cărţilor proprii.
Apreciaţi comportamentele care exprimă grijă pentru obiecte.
113. Are grijă de jucăriile şi obiectele colective.Stimulaţi copiii să participe la aranjarea obiectelor în sala de grupă. Folosiţi momente cotidiene
potrivite, pentru a le forma copiilor abilităţi de menţinere a ordinii în grupă, de păstrare a obiectelor de uz comun.
Propuneţi-le copiilor să îşi asume responsabilităţi la nivelul grupei: să aibă grijă de flori, de anumite centre de activitate, de aranjarea mesei. Schimbaţi periodic responsabilităţile.
114. Poate aprecia consecinţele propriilor acţiuni din punctul de vedere al impactului lor asupra sa sau a altor persoane.Discutaţi cu copiii individual şi în grup despre acţiuni, despre fapte şi consecinţele lor. Solicitaţi copiii să reflecteze şi să compare, ce se poate produce după anumite acţiuni: pregătesc pentru fratele mai mare o surpriză; beau apă rece etc.
115. Încearcă să repare sau să corecteze consecinţele eventual distructive ale acţiunilor sale.Pe baza exemplelor din poveşti, poezii, familiarizaţi copiii cu modele de conduită în situaţiile când au comis o greşeală. Selectaţi situaţii cotidiene, pentru a demonstra copiilor modele de recuperare.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Dezvoltarea autocontrolului

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:31 am

Standard 12: Copilul ar trebui să manifeste independenţă în acţiunile sale.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
116. Realizează acţiuni de autoservire (se îmbracă, pregăteşte locul şi obiectele necesare pentru activităţi, îşi aranjează lucrurile proprii).Solicitaţi copiilor în situaţii cotidiene să se folosească independent de lucrurile personale (haine, cărţi, jucării etc.). Încurajaţi copiii să caute mai întâi singuri soluţii, apoi să apeleze la ajutorul adulţilor, dacă simt că este nevoie.
117. Aplică independent regulile într-o gamă largă de activităţi.Solicitaţi-le copiilor să-şi amintească regulile înainte de activitate. Exersaţi prin jocuri şi dramatizări regulile de conduită.
Apreciaţi de fiecare dată aplicarea independentă a regulilor.
Familiarizaţi părinţii cu unele reguli şi recomandaţi-le să-i ajute pe copii să le respecte oriunde.
118. Este capabil să opereze o alegere dintre mai multe oportunităţi.Oferiţi-le copiilor ocazii de a face alegeri (centrul de activitate, sarcina, partenerul de joc, felul de mâncare, culoarea preferată etc.).
Susţineţi copiii în alegerile lor, propunându-le modele de examinare a oportunităţilor.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională - Dezvoltarea expresivităţii emoţionale

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:35 am

B. Domeniul: Dezvoltarea socioemoţională

B.2. Subdomeniul: Dezvoltarea emoţională

B.2.3 Aspect specific: Dezvoltarea expresivităţii emoţionale

Standard 13: Copilul ar trebui să fie capabil să recunoască şi să îşi exprime corespunzător emoţiile.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
119. Identifică emoţiile proprii şi emoţiile altor persoane.Dialogaţi cu copiii despre emoţiile trăite la activităţile în grup (vizionarea filmelor, audierea muzicii, dansuri, audierea poveştilor etc.). Examinaţi poze, fotografii, propuneţi-le copiilor să identifice emoţiile. Aplicaţi jocuri de tip „Omul vesel, omul trist”.
120. Poate relata verbal despre emoţiile sale.Stimulaţi copiii să vorbească despre emoţiile lor, să redea verbal şi prin mimică emoţiile personajelor din filme şi cărţi.
Utilizaţi jocuri de selectare a cuvintelor despre emoţii, a poeziilor, poveştilor despre dispoziţie, sentimente.
121. Îşi exprimă emoţiile prin joc, pantomimă, dans, cânt, desen, versuri, prin comparaţii cu personaje din literatură.Propuneţi jocuri de asociere a sunetelor, a culorilor, a mişcărilor cu diverse emoţii. Demonstraţi unele variante de exprimare a emoţiilor. Discutaţi cu copiii despre muzică şi emoţii.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea motricităţii grosiere

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:44 am

C. Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea

C.1. Subdomeniul: Dezvoltarea fizică

C.1.2. Aspect specific: Dezvoltarea motricităţii grosiere

Standard 1: Copilul ar trebui să fie capabil să menţină echilibrul corpului.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
122. Îşi păstrează echilibrul în timp ce se întinde, se învârte în jurul axei corpului şi se ghemuieşte.Încurajaţi efectuarea mişcărilor în diferite momente ale zilei. Dansaţi cu copiii, realizând mişcări de rotire, de aplecare, de întindere, sărituri.
123. Păşeşte peste un obstacol fără a-şi pierde echilibrul.Prevedeţi suficient spaţiu pentru mişcare. Realizaţi împreună cu copiii, utilizând cuburile şi piesele mari, un traseu în clasă, pe care trebuie sa îl parcurgă trecând peste mici obstacole construite de ei.
124. Merge înainte şi înapoi ţinând un obiect în mână.Organizaţi cu copiii jocul „Roboţelul cu telecomandă”. Solicitaţi copiii să redea în mişcări comenzile auzite.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea motricităţii grosiere

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:48 am

Standard 2: Copilul ar trebui să fie capabil să-şi controleze părţi ale corpului şi stabilitatea în combinarea unor secvenţe de mişcare.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
125. Execută mişcări corespunzătoare ale corpului pentru a prinde o minge.Oferiţi-le copiilor posibilitatea de a executa mişcări cu obiecte, acompaniate de muzică; implicaţi-vă personal în „dans”.
126. Urcă şi coboară scările ţinând un obiect cu ambele mâini.Antrenaţi urcarea şi coborârea, (1) fără a se ţine de palier, (2) având un obiect mic într-o mână, (3) ţinând un obiect cu ambele mâini.
127. Utilizează muşchii mari pentru a manipula obiecte (minge, balon, tricicletă).Organizaţi jocuri cu mingea, tenis pentru copii etc.
128. Îndeplineşte activităţi ce solicită mişcările de bază: mers, fugă, sărituri, escaladări, căţărare.Stimulaţi copiii să efectueze mişcări grosiere în scopuri practice în viaţa cotidiană (să aducă un obiect repede, să sară pentru a ajunge obiectul la înălţime, să folosească scara etc.).
Organizaţi jocuri de mişcare în aer liber în fiecare zi (dacă vremea permite).
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea motricităţii grosiere

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:51 am

Standard 3: Copilul ar trebui să fie capabil să-şi coordoneze mişcările cu un scop al mişcării.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
129. Poziţionează corpul şi membrele în mod corespunzător, pentru a imita ceva sau pe cineva.Organizaţi jocuri de imitare fidelă a mişcărilor unor animale, a unor mişcări de dans. Încurajaţi copiii să reprezinte personaje din poveşti şi din ambient prin mişcare.
130. Loveşte mingea, dând-o înapoi.Propuneţi-le copiilor rostogolirea mingii mari; exerciţii cu mingea mică. Jucând împreună cu copiii cu mingea, demonstraţi-le mişcări noi şi îndemnaţi-i să încerce şi ei.
131. Demonstrează coordonarea părţilor propriului corp în realizarea unor mişcări.Propuneţi jocuri de imitare a mişcărilor, de ghicire a personajelor pe baza mişcărilor.
Încurajaţi imitarea de mişcări ale animalelor, ale personajelor din poveste, crearea diverselor forme cu ajutorul corpului (un pod, un cerc, un pătrat), crearea de forme cu ajutorul degetelor (un cerc din degete etc.).
Valorificaţi mişcarea în jocurile cu subiect pe roluri, în convorbiri; încurajaţi copiii să utilizeze mişcarea în descrierea obiectelor, vietăţilor, persoanelor, a fenomenelor naturii.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea motricităţii grosiere

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 1:57 am

Standard 4: Copilul ar trebui să demonstreze că este conştient de relaţia dintre corpul lui şi obiectele care se mişcă şi cele stabile.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
132. Sare peste câteva obstacole mici în alergare.Valorificaţi ocaziile oferite de cotidian, pentru a antrena săriturile.
Organizaţi jocuri cu sărituri pe ambele picioare, în lungime de pe loc (cu elan); sărituri cu ajungerea obiectului suspendat; sărituri din cerc în cerc; sărituri de la înălţimi cu aterizare moale pe saltea; sărituri de pe un picior pe altul.
133. Prinde mingea când îi este aruncată de la mică distanţă.Propuneţi-le copiilor jocuri cu aruncarea–prinderea mingii; prinderea–transmiterea mingii; aruncarea mingii (a altui obiect) în ţintă verticală, orizontală.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea motricităţii fine

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 2:07 am

C. Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea

C.1. Subdomeniul: Dezvoltarea fizică

C.1.2. Aspect specific: Dezvoltarea motricităţii fine

Standard 5: Copilul ar trebui să fie capabil să utilizeze mâinile şi degetele pentru scopuri diferite.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
134. Ţine în mână un creion şi desenează linii drepte şi de diverse forme.Prevedeţi timp în fiecare zi pentru activităţi de dezvoltare a motricităţii fine, valorificând situaţii de rutină: aranjarea mesei, aranjarea jucăriilor, pregătirea materialelor distributive pentru anumite activităţi etc.
Oferiţi copiilor materiale şi instrumente de desen şi pictură; încurajaţi-i să se implice în activitatea cu astfel de materiale şi instrumente.
Propuneţi sarcini de decorare a unor obiecte sau a unor contururi de obiecte utilizând instrumentele de scris.
135. Ţine foarfeca şi taie în linie.Propuneţi-le copiilor activităţi de decupare pentru confecţionarea de hăinuţe pentru personajele lor preferate.
Exersaţi regulile de utilizare a instrumentelor, asigurând copiilor un mediu securizant.
136. Utilizează independent cu uşurinţă materiale pentru a picta, modela.Elaboraţi împreună cu copiii compoziţii plastice din puncte, linii, pete, aplicaţii din frunze, ornamentarea obiectelor.
Propuneţi-le copiilor jocuri cu apă şi nisip pentru antrenarea degetelor.
Implicaţi copiii în activităţi plastice (modelare, punctare, haşurare. etc.); experimentaţi împreună diverse instrumente (desen executat cu degetele, buretele, vata, pensula, markerul, creioanele, creta etc.);
137. Utilizează independent cu uşurinţă vesela pentru a mânca.Oferiţi copiilor seturi de jucării: veselă, mobilă, haine pentru păpuşi şi timp pentru a se juca cu ele.
Demonstraţi prin exemplu propriu modele de utilizare a veselei.
138. Îşi pune singur pantofii şi îşi leagă şireturile la pantofi.Exercitaţi abilităţile copilului de autoservire în fiecare situaţie potrivită. Demonstraţi, în caz de necesitate, copilului acţiunea şi acordaţi-i ajutor să o însuşească.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea motricităţii fine

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 2:11 am

Standard 6: Copilul ar trebui să fie capabil să utilizeze muşchii mici ai feţei şi gesturile pentru a transmite un mesaj.

IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
139. Poare reda expresii ale feţei cu semnificaţii diferite: zâmbet, supărare, uimire, bucurie, oboseală.Propuneţi jocuri de imitare a mimicii, de redare a dispoziţiei şi caracterului personajelor din poveşti şi filme, din imagini, poze.
Executaţi împreună cu copiii mişcări însoţite de numărători, pronunţări de sunete, cânt.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Dezvoltarea senzo-motorie

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 2:15 am

C. Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea

C.1. Subdomeniu: Dezvoltarea fizică

C.1.3. Aspect specific: Dezvoltarea senzo-motorie

Standard 7: Copilul ar trebui să fie capabil să demonstreze utilizarea simţurilor (văzul, auzul, simţul tactil, mirosul, gustul) în interacţiunea cu
mediul.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
140. Demonstrează conştientizarea simţurilor în acţiuni (recunoaşte obiectele ascunse prin atingerea lor, fără să le vadă, execută mişcări la
auzul unor comenzi, recunoaşte mirosuri etc.).
Organizaţi jocuri de recunoaştere a formelor, materialelor, sunetelor prin implicarea simţurilor (auz, pipăit, miros): Ce-i ascuns în săculeţ?
141. Schimbă ritmul, direcţia, viteza mişcărilor la semnale de natură diferită (culoare, sunet, simboluri grafice).Utilizaţi în jocuri exerciţii de tipul „stop-start”.
Propuneţi jocuri cu schimbarea mişcărilor la semnal, la schimbarea ritmului muzicii; jocuri cu schimbarea direcţiei şi vitezei de mişcare.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Sănătatea şi igiena

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 2:21 am

C. Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea

C.2. Subdomeniul: Sănătatea, igiena şi securitatea

C.2.1. Aspect specific: Sănătatea şi igiena

Standard 8: Copilul ar trebui să demonstreze comportamente de păstrare a sănătăţii şi de respectare a igienei personale.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
142. Demonstrează independenţă în exersarea deprinderilor de igienă personală (se spală şi se şterge singur pe mâini, îşi acoperă gura cu mâna când strănută, când tuşeşte, foloseşte independent toaleta, foloseşte batista).Oferiţi zilnic copiilor posibilitatea de a-şi exersa deprinderile de igienă personală. Încurajaţi copiii care le respectă şi amintiţi constant de importanţa respectării lor.
143. Demonstrează interes pentru participarea în activităţi fizice zilnice.Oferiţi zilnic copiilor suficient timp pentru activităţi în aer liber şi mişcare.
144. Respectă reguli ale alimentaţiei sănătoase.Organizaţi activităţi de preparare a unor salate şi implicaţi-i pe copii în pregătirea lor. Discutaţi despre fiecare aliment utilizat şi despre importanţa igienei alimentare şi a unei alimentaţii sănătoase.
145. Demonstrează abilităţi elementare de prevenire a bolilor.Jocuri cu păpuşile „De-a medicul”, „De-a cabinetul”. Transpunerea într-o posibilă situaţie-problemă de îmbolnăvire a unei persoane imaginate şi discuţii despre măsurile de prevenire a bolilor.
146. Respectă igiena vestimentaţiei.Observarea vestimentaţiei celor din jur şi a anotimpului în care este purtată. Propuneţi jocuri cu imagini de corelare a vestimentaţiei cu starea timpului.
147. Respectă regulile igienei colective.Evidenţierea asemănărilor şi deosebirilor între igiena locuinţei şi igiena sălii de grupă. Exersarea prin joc şi încurajarea aplicării deprinderilor de igienă colectivă.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea - Securitatea personală

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 2:28 am

C. Domeniul: Dezvoltarea fizică şi sănătatea

C.2. Subdomeniul: Sănătatea, igiena şi securitatea

C.2.2. Aspect specififific: Securitatea personală

Standard 9: Copilul ar trebui să demonstreze deprinderi de securitate personală.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
148. Identifică situaţiile periculoase.Utilizaţi imagini pentru a ilustra situaţii de risc (consum de lichide din sticle necunoscute, apropierea de un fier de călcat în priză, de flacără etc.) şi propuneţi-le copiilor să vă spună ce ar face ei dacă s-ar afla într-o astfel de situaţie.
Citiţi poveşti, povestiri ce prezintă situaţii periculoase şi discutaţi despre posibilitatea evitării lor sau a riscurilor pe care le presupun.
149. Relatează unde şi când trebuie să se adreseze după ajutor.Realizaţi un joc de rol cu diverse personaje care pot oferi ajutor în situaţii de risc (medici, pompieri, poliţisti etc.).
Elaboraţi împreună cu copiii scheme, desene ale surselor şi persoanelor cărora li se poate cere ajutor.
150. Respectă regulile de comportare pe stradă, în transportul public şi în alte locuri publice, pentru a evita accidentele, situaţiile periculoase.Propuneţi jocuri pentru cunoaşterea semnificaţiei culorilor semaforului, a semnelor rutiere. Discuţii şi jocuri de orientare într-un mediu nou.
Realizaţi hărţi rutiere cu copiii. Propuneţi în centrul de Joc simbolic vizite la muzeu, la magazin, la medic, la piaţă şi exersaţi regulile rutiere, de evitare a pericolelor etc.
Invitaţi lucrători ai poliţiei, medici, pompieri etc.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Atitudinea în învăţare - Curiozitatea şi interesul pentru lucruri noi

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 3:02 am

D. Domeniul: Atitudinea în învăţare

D.1. Subdomeniul: Curiozitatea şi interesul pentru lucruri noi

Standard 1: Copilul ar trebui să fie curios să înveţe lucruri noi şi să întâlnească noi experienţe.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
151. Solicită informaţii noi despre ceea ce îl interesează.Puneţi întrebări deschise copiilor, pentru a le stimula interesul şi curiozitatea. Creaţi centre de activitate în sala de grupă care, prin materialele expuse, stimulează curiozitatea copiilor.
Extindeţi activităţile şi jocurile copiilor, adăugând informaţii noi, materiale noi, personaje noi.
Discutaţi cu copiii despre interesele lor, despre calităţi, capacităţi, opinii, despre propriul viitor.
152. Demonstrează curiozitate în faţa unei situaţii noi.Prevedeţi timp şi ocazii pentru copii să exploreze mediul mai larg al comunităţii (excursii în diverse instituţii publice: bibliotecă, policlinică, primărie, cinematograf, şcoală etc.)
Implicaţi părinţii, recomandaţi-le să răspundă nevoii copiilor de a cunoaşte, să discute cu ei la diverse teme, să-i întrebe despre „planurile”, interesele lor.
153. Utilizează strategii şi surse diverse pentru a afla informaţii noi.Puneţi la dispoziţia copiilor materiale: fotografii, cărţi ilustrate, decupaje, faceţi „prezentarea” lor, pentru a şti să le valorifice.
Discutaţi cu copiii despre surse diverse de informaţie, despre noua tehnologie; creaţi ocazii pentru a le aplica.
154. Demonstrează satisfacţie descoperind şi discutând informaţii şi situaţii noi.Încurajaţi întrebările copiilor şi recomandaţi şi părinţilor să le încurajeze. Răspundeţi dorinţelor lor de cunoaştere, de explorare, punându-le la dispoziţie cărţi, materiale, echipamente, jocuri, contexte diferite (în sala de grupă, în afara sălii, în parcuri, în comunitate etc.).
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Atitudinea în învăţare - Iniţiativa

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 3:19 am

D. Domeniul: Atitudinea în învăţare

D.2. Subdomeniul: Iniţiativa

Standard 2: Copilul ar trebui să demonstreze iniţiativă în interacţiuni şi activităţi.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
155. Se implică, din proprie iniţiativă, în comunicare cu copii şi cu persoane adulte.Oferiţi copiilor posibilitatea de a lucra în grupuri mici şi în perechi în cadrul activităţilor.
Acordaţi timp în fiecare zi pentru jocul liber al copilului, când acesta iniţiază interacţiuni şi teme de joc.
156. Iniţiază jocuri şi activităţi cu alte persoane, copii şi adulţi (invită din proprie iniţiativă alţi copii sau adulţi să citească, să audieze poveşti,
să privească desene animate, să se joace cu cuburile, cu apa şi nisipul, să audieze muzică sau alte activităţi).
Stimulaţi iniţiativa copiilor prin acordarea oportunităţilor de manifestare a iniţiativei: copiii sunt solicitaţi să propună ocupaţii, subiecte de discuţie, subiecte pentru activităţile artistice, jocuri.
Oferiţi copiilor posibilitatea de a-şi alege activitatea, de a-şi alege partenerii. Susţineţi iniţiativele care vin din partea copilului.
Înfiinţaţi un colţişor al propunerilor, iniţiativelor copiilor.
Puneţi la dispoziţie materiale, cărţi care să încurajeze copiii să lucreze în perechi sau grupuri mici, pentru a răsfoi cărţi, a asculta ceva împreună.
157. Manifestă iniţiativă în a învăţa şi realiza diverse acţiuni.Oferiţi ilustrate, enciclopedii pentru copii, materiale care să stimuleze copiii să iniţieze activităţi de confecţionare a unor suporturi de cărţi, hăinuţe pentru păpuşi etc.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Atitudinea în învăţare - Persistenţa în activităţi

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 3:23 am

D. Domeniul: Atitudinea în învăţare

D.3. Subdomeniul: Persistenţa în activităţi

Standard 3: Copilul ar trebui să fie capabil să persiste în realizarea unei activităţi rezistând provocărilor.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
158. Se implică puternic într-o activitate şi o duce la bun sfârşit.Oferiţi copiilor o mare varietate de sarcini care să răspundă intereselor lor. Daţi-le posibilitatea de a alege sarcinile. Ajutaţi-i să finiseze acţiunile şi apreciaţi efortul lor de a le duce la bun sfârşit.
159. Demonstrează capacitatea de a se concentra în timp asupra unei sarcini în ciuda întreruperilor sau a distragerii atenţiei.Antrenaţi capacitatea de concentrare a copiilor prin oferirea de sarcini dozate. Motivaţi copiii să finiseze, lucrul insistând asupra reuşitelor în paşii realizaţi şi amintindu-le despre rezultatul pe care îl vor obţine. Încurajaţi copiii, propunându-le, în caz de necesitate, să înainteze cu paşi mici către finisare.
160. Continuă activitatea după câteva încercări fără succes.Oferiţi-le copiilor ajutor, pentru a soluţiona problemele şi a-şi menţine încrederea în forţele proprii.
Se discută individual sau în grup sarcina, se examinează alte posibilităţi de abordare şi se propune copilului se revină la ea.
Îndemnaţi copilul să reflecteze asupra sarcinii şi să revină.
161. Planifică o activitate din 3-4 paşi şi o realizează.Propuneţi-le copiilor să-şi aleagă o activitate dorită şi să-şi elaboreze un plan de realizare a acesteia.
(Se pun întrebări: Şi ce vei face? De ce ai avea nevoie? Ce vei face mai întâi? Şi apoi? Crezi că ai tot ce îţi trebuie? Ai timp suficient?
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Domeniul: Atitudinea în învăţare - Creativitatea

Mesaj  Sara la data de Sam Iun 18, 2011 3:29 am

D. Domeniul: Atitudinea în învăţare

D.4. Subdomeniul: Creativitatea

Standard 4: Copilul ar trebui să manifeste creativitate în activităţile zilnice.


IndicatorActivitate de învăţare recomandată cadrului didactic
162. Schimbă conţinutul unor poveşti cunoscute şi introduce personaje create de el, modificând astfel întregul fir al poveştii.Propuneţi copiilor să înlocuiască unele personaje din poveşti, filme cu desene animate şi să presupună ce s-ar produce. Încurajaţi ideile şi acţiunile noi ale copiilor.
163. Introduce elemente noi în activităţile cunoscute.Încurajaţi copiii să utilizeze cele însuşite în situaţii noi: să formeze obiecte variate din formele geometrice cunoscute, să utilizeze acţiuni de aplicaţie şi modelare în jocul liber, să compună un cântecel pentru versurile memorizate, să transfere materiale dintr-un centru într-altul, pentru a îmbogăţi produsul final.
164. Inventează jocuri şi activităţi noi.Propuneţi-le copiilor sarcini noi (organizarea unei sărbători pentru cineva, amenajarea sălii de
grup) şi solicitaţi-le idei, soluţii;
Demonstraţi-le copiilor cum pot fi combinate diferite acţiuni, elemente şi obţinute obiecte interesante; propuneţi-le copiilor să încerce.
165. Combină materiale şi strategii în modalităţi noi, pentru a explora sau rezolva probleme.Reflectaţi împreună cu copiii, cum pot fi folosite cutiile de carton sau alte deşeuri, pentru a fi valorificate; cu ce poate fi înlocuită o vază, un suport sau alte obiecte de care au mare nevoie, utilizând materialele de care dispun.
166. Găseşte forme şi mijloace noi de exprimare a gândurilor şi emoţiilor (prin muzică, desen, dans, joc simbolic).Valorificaţi jocuri în care regulile interzic comunicarea verbală, propunându-le copiilor să utilizeze cântul, desenul, dansul, mişcarea.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Re: Standarde de invatare si dezvoltare pentru copilul intre 5 si 7 ani

Mesaj  Sara la data de Joi Iul 07, 2011 5:55 am

Un material (fisa) foarte cuprinzator pentru evaluarea dezvoltarii copiilor intre 3 si 7 ani gasiti aici:

http://www.devpsychology.ro/wp-content/uploads/FISA-DE-EVALUARE-A-DEZVOLTARII-3-7-ANI-ianuarie2011.pdf
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Re: Standarde de invatare si dezvoltare pentru copilul intre 5 si 7 ani

Mesaj  maria75 la data de Lun Aug 15, 2011 1:45 pm

Oare in evaluarea copiilor din clasa pregatitoare ( acest an scolar si urmatorul) sau din grupa pregatitoare ( acest an scolar ) se vor lua in considerare aceste standarde? Adica comisia de evaluare se va ghida dupa ele? A aparut doar o metodologie din care am inteles doar ca vor publica pana la 30 noiembrie niste variante de subiecte , cred ( deoarece exista un link catre subiectele de pe edu din 2012). Asta ca sa vedem si noi ce ii asteapta pe pici.

maria75

Mesaje : 7
Data de inscriere : 26/03/2011

Sus In jos

Re: Standarde de invatare si dezvoltare pentru copilul intre 5 si 7 ani

Mesaj  Sara la data de Mar Aug 16, 2011 11:20 am

maria75 a scris:Oare in evaluarea copiilor din clasa pregatitoare ( acest an scolar si urmatorul) sau din grupa pregatitoare ( acest an scolar ) se vor lua in considerare aceste standarde? Adica comisia de evaluare se va ghida dupa ele? A aparut doar o metodologie din care am inteles doar ca vor publica pana la 30 noiembrie niste variante de subiecte , cred ( deoarece exista un link catre subiectele de pe edu din 2012). Asta ca sa vedem si noi ce ii asteapta pe pici.

Nu stiu ce sa zic, Maria. Clasa pregatitoare este inca o nebuloasa... Noi avem noroc ca Mita o va face anul acesta tot la gradinita.
avatar
Sara
Admin

Mesaje : 186
Data de inscriere : 12/03/2011

Sus In jos

Re: Standarde de invatare si dezvoltare pentru copilul intre 5 si 7 ani

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 2 din 2 Înapoi  1, 2

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum